Værd at vide om ordrestyring

Værd at vide om ordrestyring

Hvis du har et firma der er ordrebaseret, bør du kigge nærmere på et ordrestyringsprogram og de mange fordele et sådan program har. De fleste kender det med at en ordre forsvinder eller det viser sig, at du ikke har tjent det du forventede på dit arbejde. Eller at du først får sendt en faktura afsted uger senere og dermed belaster din likviditet. Har du derudover også et varelager, kan du have mange penge unødigt bundet, da du ikke ved hvornår du kan få nye varer eller hvilke af dem du bruger. Alt det kan et ordrestyrings program hjælpe dig med.

Sammenkørsel i mellem forskellige aktører

Fordeling ved ordrestyring er at det er muligt at følge ordren fra den bliver lagt ind i kalenderen, som en aftale til der til sidst bliver sendt en faktura og den bliver bogført. 

Når du afgiver et tilbud kan du se om dine leverandører har de nødvendige varer på lageret eller hvis de er udsolgte, hvornår de kommer retur eller om der er alternativer. Det gør det muligt at fortælle kunden præcis, hvornår i kan komme igang og det er også muligt at se om der kan ændres på tilbuddet.

Det er muligt med et ordrestyrings system at skrive en faktura, når du er færdig med opgaven og dermed forbedre virksomhedens likviditet, da du får den sendt med det samme og ikke på et senere tidspunkt. 

Et ordrestyrings program har også den fordel, at du kan se hvem af dine medarbejdere er hvor og hvor lang tid de bruger på en opgave, samt hvad de hver især tjener ind til firmaet. Det kan også være muligt at rykke rundt på de forskellige medarbejdere, hvis en opgave bliver færdig før tid eller er forsinket. Du betaler kun for det præcise antal medarbejdere der bruger programmet.